martes, 13 de octubre de 2009

To blog or not to blog...


... that is the question!

La meva relació amb les TIC com a usuària en l'àmbit personal és molt estreta. És una eina indispensable en la meva vida quotidiana, consulto internet si necessito un número de telèfon, una adreça, horaris de transports, si vull saber el temps que farà, quines pel·lícules passen al cinema; si em vull assebentar de les últimes notícies; per trobar informació diversa sobre nadons, criança, receptes de cuina, cançons... Sóc força tastaolletes i fa temps que potinejo en blogs, flogs, xarxes socials...
Tot això, "a nivell d'usuària". No sóc cap entesa en botonets.
A nivell professional, en els pocs anys d'experiència que tinc, les TIC han passat de ser una eina que feia servir anectdòticament, quasi com a premi (a finals de trimestre, quan acabàvem una UD, els dies de festa...), a ser quasi tan indispensable com ho és en la meva vida personal. He treballat en centres on tots compartíem una aula d'informàtica tronada que podíem trepitjar un parell de dies per trimestre i on fer servir un projector era una aventura per a la qual hom havia d'estar molt motivat, i també a centres on si un alumne tossia ho comunicava als pares via PALM, on hi havia pissarra digital a cada aula, aula d'idiomes amb uns quants ordinadors, tv, canó per projeccions... He conegut realitats diferents i crec que és important que poguem adaptar-nos als recursos disponibles.
Crec que la realitat dels nostres alumnes és molt semblant a la meva, així que com a docents no podem ignorar aquesta realitat i hem de fer tots els esforços per integrar les TIC en la nostra pràctica docent diària. La qüestió és: com fer-ho per a que tots poguem treure'n profit?
M'agradaria conèixer la resposta al final d'aquesta formació.





Imatge extreta de: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhO1E3dCVwPeHGFU6trzJ-jpC2dtMuHeA1JKBpPMLIk_PabOkinWcamTEHwhrQYa4nXCIBMJtwnF-lQhKrClfakJW2Nrh6ek1m88Y_vewyvAK3H1wS7Fs-LxDmakPPA6nfDgSaWJlda0ggW/s1600-h/quiet+book+page+5+006.JPG

No hay comentarios:

Publicar un comentario